『命と向き合うデザイン』 

 一本の線でも


For example, someone draw a line on a piece of white paper with a pen. The line contains artist’s stress as can’t go back.

An artist has power that makes feel the stress.
An audience has power that can feel the stress.

Either of them is far ahead of others. Or, both are far ahead of others. The strong emotion is born from those relationships.



例えば、
真っ白い紙に、
ペンを使って、
一本の線を引く時とします.

その線には、
消すことはできない、
戻ることはできない、
という描き手の緊張が内包されます。

感じ取らせることができるほどの、
描く側のちから。
感じ取ることができるほどの、
観る側のちから。

どちらかが際立っている、
または、
双方が際立つことによって、
そこには、
感動・感激が生まれます。

このブログの人気の投稿

『命と向き合うデザイン』 

 "形而上と形而下"

Method: IMRADとは何か。何がIMRADか。

風で飛ばない秋桜